A BMW ötvenes években gyártott szükségautóját, az Isettát nem kell bemutatni. Ha máshonnét nem is, a Depeche Mode videoklipjeiből olyanok is ismerik, akik egyébként nem foglalkoznak régi autókkal. A hatszázas már más tészta, azt látva sokan abban sem biztosak, hogy gyári-e az Isettából levezetett stretch-limó.
Az ötvenes évek végén a BMW elsősorban motorkerékpár gyár volt. Nem gyártottak külön-külön autót háziasszonyoknak, illetve szingli huszonéveseknek, modellkínálatuk mai szemmel nézve elnagyolt volt. A kis háromszázas Isetta, illetve az 501-es Barokk Angyal között méretes lyuk tátongott a bajorok programjában.
Az ilyen állapotú példány inkább számít kuriózumnak, mint egy restaurált
Az erőforrások szűkössége miatt a cég úgy döntött, hogy az Isetta kabinroller hosszát még egy ajtónyi távolsággal növelik, így korabeli szemmel nézve már elfogadható méretű autóval képesek szolgálni négy felnőtt számára.
Nagyobb fényszórók, "biztonsági" ütközők: ez egy USA-kivitel
A kisautó motorját az R67-es motorkerékpártól kölcsönözték, az 582 köbcentis motor négyezer fölötti fordulaton 19,5 lóerőt tudott, ami száz kilométeres tempóhoz is elegendő volt. Váltója szériában négysebességes, de létezett félautomata Saxomat fantázianevű változata is.