Ami nálunk a Velorex volt, az Nagy-Britanniában a Reliant Robin. Egy kis háromkerekű járgány, azoknak, akik félnek az igazi autóktól.

A Reliant Motor Company angol autógyár volt, 2002-es megszűnéséig Birmingham közelében, a staffordshirei Tamworthban működött. A háromkerekű autók egy brit törvénynek köszönhették létüket, amely értelmében motorkerékpárra érvényes jogosítvánnyal is lehetett őket vezetni.

Egy első generációs Reliant Robin, már a nagyobb motorral

A Robin (vörösbegy) nevű kisautó három generációját harminc éven keresztül gyártották, komoly sikert aratva ebben a speciális szektorban.

 

Az autótörténelem egyik legnépszerűbb üvegszálas autójának gyártója egy időben  a második legnagyobb brit tulajdonú autógyár volt.

Vajon mit remélt Clarkson?

A Reliant Robint 1973 októberben, a Reliant Regal utódjaként dobták piacra. Kezdetben 750 köbcentis, 1975-től pedig már 850-es motorral készültek. A modern forma jó árral és 110-es utazósebességgel kombinálva az első olajválságot követő időszakban sokakat vonzott. 1982-ben teljesen áttervezték a Robint, ebben az időszakban dobták piacra a kisszériás GBS és Jubilee verziót. Az autó sikerére jellemző, hogy görög, sőt indiai licenszváltozata (Badal) is létezett. A Robint végül egy időre a Rialto váltotta le. 

Itthon is elég rá a motorrendszám

A típusnév 1989-ben éledt újjá, ekkortól háromféle karosszériaváltozatban (ferdehátú, kombi, furgon) gyártották a kis háromkerekűt. A Reliant sokmindent megpróbált a típus népszerűségének fenntartása érdekében.

Új autók az átkosban

Az ólommentes üzemanyagra való átállás mellett a Robin egy idő után rendelhető lett a Mini autókról jól ismert, tizenkét collos Minilite felnikkel, mi tőbb, a Jaguaréról mintázott beltérrel is. A kínálat csúcsára pozicionált, kilencezer fontnál is drágább BRG és Royale modellek ekkortájt már dögösnek gondolt metálszínekben is készültek.

Ez a ferdehátú változat, a kombiban valamivel több hely volt

A Robin ezek után az évezred utolsó esztendejében még egyszer, utoljára megújult. Az autó a Ford Fiesta fényszórói helyett a B Corsáét kapta, újjátervezték a karosszéria elemeit is. Ezzel azonban csak elodázni tudták az időközben teljesen anakronisztikussá vált járgány végét. A Reliant történetének végére 2000-ben a 65 nevű széria tett pontot.