Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Szörny-Golf a hetvenes évekből



Annak ellenére, hogy minden generációjából készült izomautó, a Golfról elsősorban a józan mértéktartás jut eszünkbe. Vadhajtásai azért ennek a típusnak is vannak - a máig legdurvább VW Golf lassan harminc éves.

A Nordstadt Golfnak nevezett szörnyeteget egy hannoveri Volkswagen-kereskedő és tuningműhely tulajdonos, Günter Artz szabadította a világra, 1978-ban. Az autó a Porsche 928-as alapjaira épült, olymódon, hogy egy széria Golfot huszonegy centiméterrel kiszélesítettek, emellett harminc centiméterrel a hosszát is megnövelték. Ezt gyári alkatrészekből nyilván nem lehetett megoldani, az autó aprólékos kézi munkával készült el. A végeredmény Nordstadt Golf úgy fest, mintha jól megtaposta volna valaki.

Ez a mutatvány 1979-ben Auto Bild címlapot ért

0 Tovább

Wannabe sportkocsi Lengyelországból



Lengyelország autóipara a hetvenes években elsősorban a Fiat különféle licenszváltozatait állította elő. A közismert 126p, illetve 125p modellek mellett a lengyel mérnökök időről-időre olyan érdekes prototípusokkal is előálltak, mint a jövőre negyven éves Coupe 1100.

1974-ben, a Varsó "felszabadulásának" harmincadik évfordulója alkalmából rendezett ipari vásáron érdekes autót láthattak az érdeklődők. Az FSO (Fabryka Samochodów Osobowych, azaz Személyautógyár) 1300 Coupé fantázianevű, divatosan ék alakú sportkocsiját a Tarpan terepjárót is megrajzoló Zbigniew Wattson tervezte. Motorjáról bizonyosat nem sikerült kideríteni, az is lehet, hogy motor nélküli "kit car"-ként állították ki.

Lotus utánérzés, dínósárga színben

Lotus utánérzés, dínósárga színben

0 Tovább

VWartburg: NSZK-NDK csúcstalálkozó



- Megint beállt a motor, és most már generálozni sem tudjuk. Mióta felhúzták a falat, Hannes bácsi egyszer sem tudott alkatrészt küldeni a Bogárhoz.

- A hengerfejtömítést már legutóbb is minta után, klingeritből vágtuk ki. Fröcskölt is az olaj mindenfelé. Ha most ráadásul eltört egy dugattyúgyűrű, a jóisten sem csinál ebből még egyszer autót.

Szétfurkált műszerfal: Trabant-kapcsolók, Wartburg, vízhőfok- és üzemanyagszint-jelző

0 Tovább
1234
»


Diagonál

blogavatar

Rövid írások a múlt század második felének autóiról. Lehet keleti vagy nyugati gyártmány, mindent egyformán becsülünk, ha elég régi.