Karambolozni mindig szomorú, ha ráadásul milliós értékű veteránnal történik, akkor meg egyenesen sokkoló dolog. Szombaton egy Mercedes bontott le egy Jaguárt
A hagyományos – idén hetvenharmadik - goodwoodi veterán-ünnepen, a vasárnap rendezett Salvadori kupa szombat délelőtti időmérőjén a Tony Wood vezette Lister-Jaguar éppen a boxba tartott, amikor a hátulról érkező Mercedes Benz 300SLS Porter Special belerohant.
A vészfékezés hatására az 1955-ös évjáratú Merci csúszni kezdett, telibe kapva az 1959-es Jaguart. A hátsó jármű hűtőfolyadéka az aszfaltra folyt, a Jaguár kiömlő „vérét” pedig a képen látható módon, vederrel igyekeztek felfogni, a további balesetek elkerülése érdekében.
A vétkes autót Jochen Mass vezette, aki Formula 1-es karrierjét követően 1989-ben másodmagával a Le Mans-i huszonnégy órás versenyt is megnyerte egy M 119-cel.
Hétvégén tiéd lehet ez a Quattro
Wood a baleset előtt a második legjobb idővel állt, míg Mass a huszonkettedik volt – láthatóan nem a határon autózott a Mercedessel, mégsem volt szerencséje szegénynek. Egyik sofőr sem sérült meg, de azért kórházba szállították őket megfigyelésre.
Kárbecslők a Mercedes értékét négymillió fontra, míg a Jagét egymillióra teszik. A Mercedes teljesen mozgásképtelen lett, de a Jaguár is komolyan sérült. A Mercedes javításának ára százezer fontnál biztosan nem lesz olcsóbb. Utóbbi autót egy éves korában, 1956-ban egyszer már bambára törte valaki. Akkor az Egyesült Államokban építették újjá, majd Mercedes-Corvette néven sok versenyen indultak vele.
Szörny-Golf a hetvenes évekből
Egy Gary Parravani nevű fotós annyira szerencsés volt, hogy magáról az ütközés pillanatáról is sikerült felvételt készítenie. Most ezek felett búslakodik a veterános társadalom egyik fele. A másik tábor szerint azonban, mivel egy jármű nem szobor, hanem használatra készült műszaki eszköz, egy-egy ilyesféle üzemzavar teljesen rendjén való.
A német autó Dr. Klaus Lahr gyűjteményéből való, aki már többször adta kölcsön versenycélokra. Mivel karosszériája alumíniumból készült, újjáépítéséhez minden bizonnyal nélkülözhetetlen lesz a gyár klasszikus autós részlegének szakértelme, közreműködése is.