A VW költségeinek csökkentése érdekében erősen fontolgatja, hogy a Polo következő generációját már csak ötajtós, illetve szedán kivitelben kínálja majd. Gazdasági szempontból bizonyára szükséges a lépés, a hagyományok azonban a háromajtós megtartását indokolnák.

Idén lesz negyven éve annak, hogy a Volkswagen AG piacra dobta kiskategóriás autóját, a Polót, gyári zsargonban a 86-ost. A típust valójában Ingolstadtban, Audi 50 néven fejlesztették ki, még az NSU-tól örökölt kisautós hagyományok jegyében. Az Audi azonban 1978-ban befejezte az ötvenesek gyártását, ettől fogva kezdte a VW cég-leányát felsőbb kategóriás személyautók gyártására átpozícionálni. Az ötszázezredik Polo már az Audik nélkül, 1979-ben készült el.

 

Első generációs 86-os. Csak ezek készültek fém lökhárítóval

Az 1977-től gyártott lépcsős hátú Polo neve először Derby volt, 1981-től pedig Polo Classic néven futott. A Polók második generációja, a 86C 1981-től ma már elképzelhetetlenül hosszú időn keresztül, egészen 1995-ig készült.

 

Kis autó nagy puttonnyal. Inkább érdekes, semmint szép

A kisautókat Wolfsburg mellett egy idő után a spanyolországi Pamplonában is gyártani kezdték, sőt egy idő után a modell teljesen át is költözött ide. 1981-től vezették be a harmadik karosszériaváltozatot, a németül Steilhecknek, más piacon pedig Wagonnak nevezett minikombit.

 

Íme, egy Steilheck. Messze a legpraktikusabb változat, emellett elég tartósak is voltak

Az eladás dübörgött,

a belépő kategóriás VW-ből a gyártás nyolcadik évében, 1983-ban adták el az egymilliomodik darabot

majd alig három év múlva máris megduplázták ezt a számot.

115 paci minimális önsúly - a G40-eseknek saját versenysorozatot is kiírtak

A 86C csúcsmodelljének mindenképpen a G40 fantázianevű, feltöltős, 115 lovas G-Lader motorral készült sportváltozat tekinthető, amiből a nyolcvanas években két sorozatban összesen kétezer darab került piacra, fekete színben. A siker miatt 1991-től már nagyobb szériában, ismét gyártottak G40-eseket.

Ritka alfajok találkája - mára az ilyenekből nem sok maradt

Történetünk a harmadik generációs Polóval, az 1995-től gyártott 6N típussal fejeződik be. Ez az autó arról volt nevezetes, hogy a VW kiskategóriás modellje a nagy autógyárak közül utolsóként ekkortól kapott öt ajtót. Addig – a Derbyket és néhány Diettrich meg Marco Polo által készített kabriót kivéve – kivétel nélkül minden Polo háromajtós volt, a Foxtól a Formel E-n keresztül egészen a Stadtlieferwagen nevezetű furgonig. A hetedik generációs Polo érkezése viszont kiteheti a pontot a négy évtizede gyártott verzió történetének végére.