Igazán különleges autót árverez hétvégén a Bonhams aukciósház. Az Audi Quattro volánját annak idején a legendás finn ralibajnok, Hannu Mikkola forgatta.

A március huszonegyedikén kalapács alá kerülő Audi Quattro A1-et 1982 elején építették Ingolstadtban, alvázszáma a 900.012-es. Motorja 2144 köbcentis, öthengeres, tíz szelepes, gyári adatok szerint 304 lóerővel.

Elég dög

 

A ritkább, rövid Quattroból készített, gyári versenyautót Hannu Mikkola kapta meg, aki a jubileumi, ötvenedik Monte Carlo ralin egyből a második helyre ért be vele, Walter Röhrl és az ő Opel Asconája mögött.

Walter Röhrl éppen kijön egy sodrós balosból. Ez már egy későbbi változat

1982-ben egyébként konstruktőri vb-címet hozott az A1 az Audi számára, Mikkola pedig egy év múlva, 1983-ban lett rali világbajnok vele. 1984 aztán már valódi csúcsév volt Ingolstadtban: ekkor az egyéni vb-cím mellett (Stig Blomqvist) a konstruktőrit is begyűjtötték.

Szoci idők kedvenc autója

A siker a pilótákon kívül annak is köszönhető volt, hogy a Quattro alkalmazkodott leggyorsabban a négykerék hajtású versenyautók építését lehetővé tévő szabályváltozáshoz.

1983-as festés, akkor ez még A1-es lesz

Az A2-es Quattrók motorján az A1-esekhez képest még húztak kicsit, így már 350 lóerős lett, amit Mikkolán kívül Stig Blomqvist és Röhrl is alaposan kihasznált az akkori kegyetlen, B-csoportos időkben. 83-ban három, 84-ben már öt futamot nyertek ezekkel az autó-szörnyekkel.

Új autók az átkosban

A szóban forgó A1-es később egy finn Audi-kereskedőhöz, majd a szintén raliversenyző Antero Laine-hez került. Utóbbi szintén starthoz állt vele itt-ott.  

A kor másik nagy autóját, egy Lancia Delta Integrale HF-et alázgat éppen

A Bonhamsnál most úgy tippelnek, hogy az autó akár 280000 fontért is elkelhet szombaton, a Goodwoodban rendezett aukción.