A BMW ötvenes években gyártott szükségautóját, az Isettát nem kell bemutatni. Ha máshonnét nem is, a Depeche Mode videoklipjeiből olyanok is ismerik, akik egyébként nem foglalkoznak régi autókkal. A hatszázas már más tészta, azt látva sokan abban sem biztosak, hogy gyári-e az Isettából levezetett stretch-limó.

Az ötvenes évek végén a BMW elsősorban motorkerékpár gyár volt. Nem gyártottak külön-külön autót háziasszonyoknak, illetve szingli huszonéveseknek, modellkínálatuk mai szemmel nézve elnagyolt volt. A kis háromszázas Isetta, illetve az 501-es Barokk Angyal között méretes lyuk tátongott a bajorok programjában.

Az ilyen állapotú példány inkább számít kuriózumnak, mint egy restaurált

Az erőforrások szűkössége miatt a cég úgy döntött, hogy az Isetta kabinroller hosszát még egy ajtónyi távolsággal növelik, így korabeli szemmel nézve már elfogadható méretű autóval képesek szolgálni négy felnőtt számára.

 

Nagyobb fényszórók, "biztonsági" ütközők: ez egy USA-kivitel

A kisautó motorját az R67-es motorkerékpártól kölcsönözték, az 582 köbcentis motor négyezer fölötti fordulaton 19,5 lóerőt tudott, ami száz kilométeres tempóhoz is elegendő volt. Váltója szériában négysebességes, de létezett félautomata Saxomat fantázianevű változata is.

 

Ekkora méretnél a jobb kormány értelmezhetetlen. Nem is gyártottak olyant

A standard „kis” Isettához képest a karosszéria gyártását elsősorban az integrált fényszórók, illetve az elegáns ívű első lökhárítók drágították meg – a második üléssorhoz szükséges,  jobb oldalra betoldott oldalajtó relatíve olcsó volt. A típussal kapcsolatban említésre méltó még, hogy a bajorok ennek gyártásánál alkalmaztak először független hátsó kerékfelfüggesztést.

Holland hírverés: balra fönt a modern hátsó független felfüggesztés. Ütközésnél megvéd a pótkerék

A korabeli szaklapok a Mininél jóval kisebb autóval kapcsolatban kiemelték annak helytakarékosságát, illetve négy felnőtt számára elegendő helykínálatát.A hatszázas ennek ellenére nem volt sokáig gyártásban, ötvenhét nyarától ötvenkilenc novemberéig, 34318 példányban készült Münchenben, amikor is leváltotta a nála sokkal autószerűbb, igaz még szintén farmotoros BMW 700.  

Barnfind állapot: így minimum három milla és rámegy még legalább másfél ennyi

A vicces kis BMW-k árai mára eléggé fölmentek. Pár hónapja youtube-videó keringett egy folyóból kiemelt Isettáról, amit teljesen használhatatlan volta ellenére is közel ötszáz dollárért sikerült eladni egy aukciós oldalon.  A hazai aukciós oldalakon is rendszeresen feltűnnek nepperek által felkutatott darabok, általában másfél milliós ártól fölfelé. Jelenleg egy romos hatszázast hirdet valaki hetek óta, kétmillió körüli áron.