A VW költségeinek csökkentése érdekében erősen fontolgatja, hogy a Polo következő generációját már csak ötajtós, illetve szedán kivitelben kínálja majd. Gazdasági szempontból bizonyára szükséges a lépés, a hagyományok azonban a háromajtós megtartását indokolnák.

Idén lesz negyven éve annak, hogy a Volkswagen AG piacra dobta kiskategóriás autóját, a Polót, gyári zsargonban a 86-ost. A típust valójában Ingolstadtban, Audi 50 néven fejlesztették ki, még az NSU-tól örökölt kisautós hagyományok jegyében. Az Audi azonban 1978-ban befejezte az ötvenesek gyártását, ettől fogva kezdte a VW cég-leányát felsőbb kategóriás személyautók gyártására átpozícionálni. Az ötszázezredik Polo már az Audik nélkül, 1979-ben készült el.

Első generációs 86-os. Csak ezek készültek fém lökhárítóval

Az 1977-től gyártott lépcsős hátú Polo neve először Derby volt, 1981-től pedig Polo Classic néven futott. A Polók második generációja, a 86C 1981-től ma már elképzelhetetlenül hosszú időn keresztül, egészen 1995-ig készült.