A Vespa nevét sokan ismerik retró stílusú robogóik miatt. A cég hajdanán autókat is gyártott, azok is nagyon dögösen néztek ki.

A Piaggio 1957 szeptemberének végén, Monacóban mutatta be Vespa 400-as névre keresztelt törpeautóját. Az olasz cég érdekes módon francia leányvállalatához telepítette a járgány gyártósorát, aminek magyarázata egyesek szerint az volt, hogy leegyeztek a Fiattal: Agnelliék nem kezdenek robogókat gyártani, cserében a Piaggio nem támaszt hazai konkurenciát az éppen csak piacra dobott - és a Vespa 400-ashoz képest azért drágábban kínált - Fiat 500-as számára.

Balra lent: a Turismo műszerfala jóval egyszerűbb. Hátul szükségülések. A sécurité szó jelentése: biztonság, a vitesse-é pedig sebesség - mi pedig tudjuk, hogy minden reklám hazudik

A fourchambaulti ACMA (Ateliers de Construction de Motocycles et d'Automobiles) üzemében 1957-től egészen 1961-ig készültek a Vespa autói, két kivitelben.