A kilencvenes évekig itthon egyetlen cégnek, a MOGÜRT-nek volt engedélye új személyautók importjára, az általuk behozott kocsikkal pedig a Merkur kereskedett

A MOGÜRT-nek általában nem volt könnyű megegyeznie a többi, autógyártó szocialista ország külkereskedőivel, hiszen a "szocialista relációval" folytatott kereskedelemnél mindegyik előbbre valónak tartotta a konvertibilis valuta fejében történő értékesítést - akár még az önköltségi ár alatt is.

Használt autó telep hirdetés az Autó-Motorból. Kurrensebb autókon gyakran kaptak össze

Az áhított nyugati export után a KGST-s "baráti országok" igényeinek kielégítése következett, lehetőleg készpénzért, más esetben műszaki cikkekért, autóalkatrészekért cserébe, bonyolult elszámolások alapján. Így kerültek például a veszprémi Bakony Művek alkatrészei a Polski Fiatokba meg Zsigulikba, vagy az MMG kilométerórái a Zastavákba.