A Latvija soha nem volt gyakori autó itthon. Ez elsősorban a viszonylag kis példányszámnak, másrészt annak volt köszönhető, hogy a tizenkét személyes kisbusz vezetéséhez "D" kategóriás jogsi kell.

Egy Nógrád megyei városban fotóztam ma ezt a Latviját. A hátsó rendszám tanúsága szerint tizenegy éve járt le a műszakija. Megpróbáltam visszaemlékezni, mikor láttam utoljára ilyet forgalomban és rá kellett döbbennem, van annak már tizenöt éve is. Annak idején főleg téeszbuszként meg közintézmények transzportjaként dolgoztak ezek az autók sárga, kék, zöld, meg talán bordó színben, középvonalukon mindig fehér csíkkal.

Fáradt Latvija, mellette meg Niva a lakótelepi parkolóban - echte szovjet utcakép

A RAF 2203 típusjelű autót a Lett SzSzK-ban, később Lettországban gyártották, 1975-től egészen 1997-ig, amikor csődbe ment a Jeglava városában épült autógyár. Motort a kocka Volgából (M24-es) kerítettek bele, de azt nem Gorkijban, hanem a zavolzsjei autógyárban készítették, ZMZ 2203 kódjellel. Kilencvenöt lóerejét már-már dízelesen alacsony, 2400-es fordulaton adta le.